- A feladat egy kerettörténettel kezdődik. Ezt olvassa fel a pedagógus vagy egy jól olvasó tanuló. Erre a kerettörténetre épül egyfajta rejtvény, amit a gyerekeknek kell megoldaniuk.
- Az olvasóséta kezdetén a táblára felkerül a 14 db kép. Természetesen el lehet helyezni az osztályteremben vagy az iskolaépületben, hogy a gyerekek “sétáljanak”. Én azonban 2. osztályban azt tapasztaltam, hogy az elején könnyebb a gyerekek számára, ha a táblán vannak.
- A gyerekek ezután ezekhez a képekhez tartozó feladatlap segítségével „kirakják” a megfejtést.
- A feladatlapokat háromféleképp differenciáltam. A nehézségi szintet egycsillagos, kétcsillagos és háromcsillagos feladatok jellemzik.
- Az egycsillagos feladatokban általában képenként csak egy szót kell elolvasni. A gyerekek elolvassák ezt a szót, majd megkeresik a hozzá tartozó képet. Ezután a megfelelő kép számát beírják a táblázatba az elolvasott szó mellé. A végén, a számok segítségével, beírhatják a betűket a megoldórácsba.
- A kétcsillagos feladatok hasonló módon működnek, de természetesen egy kicsit összetettebbek. A gyerekek képenként egy-egy állítást kapnak. Ezeket elolvassák, és a kép alapján eldöntik, hogy az állítás igaz vagy hamis. Döntésüktől függően bejelölnek egyet a két lehetséges betű közül.
- A háromcsillagos feladatok pontosan ugyanazok, mint a kétcsillagos feladatok, azzal a különbséggel, hogy az állítások egy kicsit összetettebbek.
- A végén ismét közösen felolvassák a befejező részét a kerettörténetnek. Ezen a ponton természetesen érdemes reflektálni a munkafolyamatra is: Hol voltak még nehézségek? Mi volt trükkös? Csendben dolgoztak-e? stb.
Mikulás-napi olvasóséta 2. osztály
0,00 Ft